• زمان : ۱۳۹۷/۳/۱۷ ه‍.ش.،‏ ۱۹:۱۱
  • نمایش : ۳٬۸۰۶ دفعه
  • موضوع : قهوه
ثابت بودن قیمت‌‌ها در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای استارباکس، یکی از قوانین این برند جهانی و چند میلیون دلاری است.

استارباکس، (به انگلیسی: Starbucks) شرکت قهوه آمریکایی است. استارباکس در سال ۱۹۷۱ در شهر سیاتل، واشینگتن در ایالت واشینگتن تأسیس شد. امروز با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۷،۳۳۹ شعبه (تا آپریل ۲۰۱۸) در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ در جهان به شمار می‌آید.

 دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، واشینگتن است.

استارباکس نوشیدنی گرم و سرد مانند قهوه، اسپرسو، کافه لاته، چای، آب‌میوه تازه، شیرینی و اسنک سرو می‌کند.

تاریخچه استارباکس

نخستین کافی‌شاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده‌ای به نام گوردون بوکر که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند کار خود را آغاز نمود . مشوق این سه نفر در راه‌اندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش می‌رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی روست قهوه را به آنها آموزش داد . این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.

در سال ۱۹۸۲ مؤسس اصلی این شرکت، هاوارد شولتز با پیشنهاد فروش اسپرسو و قهوه، به جمع شرکا پیوست. در آن زمان، بیشتر مردم معتقد بودند که قهوه باید تنها در منازل افراد تهیه شود؛ لذا پیشنهاد شولتز از جانب سه شریک دیگر پذیرفته نشد . از نظر آنها ورود به عرصه فروش نوشیدنی ، باعث انحراف مسیر و مانع از رسیدن به هدف مورد نظرشان می‌شد .

در سال ۱۹۸۵، شولتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره‌ای را تحت نام «ایل جورناله» تأسیس نمود . در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس ، حق امتیاز فروشگاه‌های خود را به شولتز واگذار نمودند . شولتز به سرعت این دو مجموعه را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی‌شاپ استارباکس در کشورهای مختلف مشغول شد . نخستین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال ، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند.

در سال ۱۹۹۶ نخستین کافی‌شاپ استارباکس در خارج از آمریکای شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد .

در سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد .

در ماه آوریل سال ۲۰۰۳، کافی شاپ های استارباکس به عنوان بهترین عرضه‌کننده قهوه در سیاتل ، واشینگتن انتخاب شد و تعداد شعبه‌های آن در سراسر جهان به شمار ۶۴۰۰ رسید .

 

شعبه‌های استارباکس

از مجموع ۲۰،۷۳۷ شعبه استارباکس در سال ۲۰۱۴ شمار ۱۲،۹۳۷ شعبه در ایالات متحده، ۱٫۲۷۳ شعبه در کانادا و ۹۷۱ شعبه در ژاپن و بقیه شعب در کشورهای دیگر، مانندمکزیک، چین، بریتانیا، استرالیا، ایرلند، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه، اسپانیا، اتریش، اندونزی، یونان، شیلی، پرو، نیوزیلند، مالزی، لبنان، و امارات متحده عربی قرار دارند.

محصولات و خدمات در استارباکس

علاوه بر انواع قهوه دم‌کردنی و اسپرسو، در کافی‌شاپ‌های استارباکس چای، انواع نوشیدنی‌های داخل بطری، شیرینی، ساندویچ‌های آماده و نوعی میلک‌شیک قهوه اختصاصی استارباکس با نام «فراپوچینو» نیز سرو می‌شود.

در فروشگاه‌های واقع در شهرهای سیاتل، شیکاگو و چند شهر دیگر، صبحانه شامل تخم‌مرغ، همبرگر، پنیر، شیرینی کره‌ای (مافین)، ساندویچ و اسفناج نیز به مشتریان ارائه می‌شود.

ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های استارباکس یکی از قوانین این شرکت است.

منبع

 

نکته‌های آموزشی از جدیدترین بازسازی برند در استارباکس نکته‌های آموزشی از جدیدترین بازسازی برند در استارباکس

 

کافه یاب 

 نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها 

 جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب @cafe.yab  را دنبال کنید.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی