• زمان : ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ه‍.ش.،‏ ۱۶:۵۱
  • نمایش : ۷۸۱ دفعه
  • موضوع : پخت و پز

مواد مورد نیاز:

 3 فنجان بلغور سنگ ریزه، 6 فنجان آب، 4 قاشق غذا خوری کره، 1 فنجان پیاز ریز شده، 3 فنجان بامیه تکه تکه شده و تمیز شده (حلقه حلقه شده و ضخامت هر حلقه 5/0 سانتی متر)، 1 قاشق چایی خوری پودر سیر دانه ریز، 1 قاشق چایی خوری فلفل سیاه، 1 قاشق چایی خوری نمک، 1 فنجان خامه پرچرب، 1 فنجان پنیر چدار رنده شده، 1 فنجان و 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده، نصف فنجان خامه ترش، 6 الی 8 ساقه آویشن تازه

روش تهیه:

 فر را به دمای 375 درجه فارنهایت برسانید، بهتر است در ابتدا سبوس های اضافی را از بلغور سنگ ریزه جدا کنید، برای این کار، بلغورها را درون یک کاسه ریخته و با آب سرد آنها را بشویید. سپس آب درون کاسه را بیرون بریزید (در واقع با این کار سبوس هایی که بر روی آب شناور شده اند نیز از کاسه خارج می شوند).  عملیات شستشو با آب را 2 الی 3 مرتبه ادامه دهید تا دیگر آبی درون کاسه کاملا شفاف شود. آب اضافی را از کاسه خارج کنید، اگر اندکی آب بر روی بلغورها باقی بماند جای نگرانی ندارد. 6 فنجان آب را به درون یک قبلمه ریخته و آن را بر روی حرارت بالا قرار دهید تا آب بجوش بیاید. به آرامی و بادقت بلغورهای شسته شده را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و محتویات قابلمه را هم بزنید. سپس حرارت شعله را کاهش دهید و هر چند دقیقه محتوای درون قابلمه را هم بزنید تا از چسبیدن آنها پیشگیری کنید. بعد از حدود 20 دقیق، خامه را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را مجددا کاهش دهید و اجازه دهید تا 10 دقیقه دیگر هم قابلمه بر روی شعله بماند و در آخر قابلمه را از شعله بردارید.

در زمانی که بلغورها در حال پختن می­باشند، کره را به یک ماهی تابه که بر روی حرارت بالا می­ باش اضافه کنید. سپس پیازهای خورد شده را به ماهی تابه اضافه کنید تا سرخ شوند و به رنگ قهوه ای در بیایند. در ادامه بامیه ها را اضافه کنید و به 2 الی 3 دقیقه سرخ کردن را ادامه دهید تا کاملا بامیه ها گرم شوند. سپس پودر سیر دانه ریز و آویشن را نیز اضافه کنید و قبل از اینکه ماهی تابه را از شعله بردارید ترکیبات آن را کاملا هم بزنید.

خامه ترش، پنیر چدار و یک فنجان از پنیر پارسمان را به بلغور داغ اضافه کنید. در نهایت مخلوط پیاز و بامیه را به بلغورها اضافه کرده و ترکیبات را با یکدیگر به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. فلفل سیاه و نمک را برای مزه دار کردن صبحانه به آن اضافه کنید.

محتویات قابلمه را به یک ظرف دیگر بریزید و باقی مانده پنیز پارسمان را بر روی آن بریزید و نهایتا قابلمه را به مدت 30 دقیقه درون فر قرار دهید تا صبحانه پخته و آماده شود (به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید). قبل از سرو کردن اجازه دهید تا 10 دقیقه خنک شود.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی