• زمان : ۱۴۰۱/۹/۲۱ ه‍.ش.،‏ ۱۲:۰۶
  • نمایش : ۲٬۰۱۴ دفعه
  • موضوع : پخت و پز

ابزارهای پخت و پز در آشپزخانه

پخت و پز بدون ابزار مناسب مانند خرد کردن پیاز با یک چاقوی کند است که بسیار خسته کننده است.

آشپزخانه های خانگی برای همه ما به عنوان قلب خانه است. سپری کردن ساعت های زیاد در این بخش از خانه، باعث می شود تا ما به دنبال راحتی و زیبایی هر چه بیشتر آن باشیم. لوازم آشپزخانه از ضروری ترین تجهیزات در آشپزخانه محسوب میشو ند که باید در تهیه آنها دقت کنیم.در کنار ظروف غذاخوری، شیشه و بلور که در همه آشپزخانه ها وجود دارند، باید به تهیه وسایل و ابزار ضروری دیگری برای نیاز روزانه و آشپزی نیز فکر کنید. چه وسایل برقی نیاز دارید؟ چه وسیله ای باعث می شود غذایتان سریعتر آماده شود؟ در اینجا تمام ابزارهایی که برای پوست کندن، دم کردن، سرخ کردن و برش و غیره نیاز دارید به شما عزیزان  معرفی میکنیم.

ابزارهای پخت و پز:

چاقوی سرآشپز

یک چاقوی خوب بهترین دوست سرآشپز است. این یکی از معدود مواردی است که باید اهمیت دهید ،چاقو هایی از جنس  فولاد ضد زنگ با روکش کربن در طول زمان تیز باقی می‌ماند، اما برای پیدا کردن بهترین گزینه برای خود به یک فروشگاه تخصصی بروید. چاقویی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید. باید در دست شما متعادل باشد، به راحتی در دست بگیرید و کنترل کنید، خیلی سنگین نباشد.

کفگیر فلزی                       

کفگیر فلزی محکم (یا پلاستیکی با کیفیت بالا) برای چرخاندن، جابه جا کردن و سرو انواع غذاها حیاتی است. به تخم‌مرغ‌ها فکر کنید تا پنکیک‌های ساده و پف‌کرده، سبزیجات برشته، گوشت‌های سرخ شده، ماهی پخته شده و… شما برای تهیه همه این غذا ها به کفگیر محکم نیاز دارید تا کار را برایتان راحتت تر کند.

 کاردک سیلیکونی

کاردک سیلیکونی برای جدا کردن غذا ها در غذاساز یا کناره های کاسه مخلوط کن، چرخاندن مایه روی دسر ها و حتی در مخلوط کردن و میکس مایه ها بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که کاردک شما سیلیکونی است و لاستیکی نیست، در غیر این صورت ممکن است تحت حرارت زیاد ذوب شود.

همزن

هم زن های فلزی محکم در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. یک همزن با اندازه متوسط ​​با دسته ای انتخاب کنید که به راحتی در دست شما قرار گیرد. از آن برای مخلوط کردن مواد و تهیه غذا ها به این وسیله نیاز دارید.

کفگیر چوبی

قاشق سوراخ دار مانند یک صافی مینیاتوری عمل می کند و مواد جامد را از مایعات خارج می کند. شما از آن برای سرخ کردن سیب زمینی، کشیدن رشته ماکارونی از آب جوش و… استفاده میکنید.

قیچی آشپزخانه

از ابزارهای پخت و پز فوق العاده ابتدایی، در عین حال فوق العاده مفید است. هر روز به سراغ قیچی می روید تا بسته بندی را باز کنید، ساقه های گیاهان را جدا کنید یا چربی گوشت ها را کوتاه کنید. هر چند وقت یکبار، ممکن است از آنها برای برش یک مرغ کامل استفاده کنید.

انبر

همیشه کاربردهای جدیدی برای انبر پیدا میشود، از چرخاندن سینه های مرغ در تابه تا استفاده برای چک کردن غذا در داخل فر.

تابه های چدنی

تابه های چدنی که با کف و کناره های ضخیم و سنگین ساخته شده اند، می توانند به طور یکنواخت تا دمای بالا گرم شوند و گرما را برای مدت طولانی حفظ کنند. آنها درست در فر می روند، بنابراین از آنها برای تهیه نان ،کیک و… استفاده میشود. آنها علاوه بر کاربردی بودن ظاهر زیبایی نیز دارند. آنها عملاً تخریب ناپذیر هستند.

ماهیتابه نچسب

تابه های نچسب و سبک وزن که به راحتی تمیز می شوند، برای پخت تخم مرغ ها یا تفت دادن سبزیجات ایده آل هستند. به دنبال پوشش سرامیکی باشید، زیرا برخی از تابه های نچسب با PFOA ساخته شده اند، مواد شیمیایی که ممکن است برای سلامتی شما و محیط زیست مضر باشند.

مخلوط کن دستی

هنگامی که یک مخلوط کن دستی استفاده کنید خیلی کم پیش میاد دیگر سمت مخلوط کن های بزرگ  بروید . این ابزار دستی ترکیب کردن سوپ ها، اسموتی ها و… را با فشار یک دکمه بسیار آسان می کند.  و فضای بسیار کمتری را نیز اشغال می کند.

صافی

میوه ها را بشویید و پاستا، سبزیجات و سایر غذاهای آب پز را آبکش کنید. صافی آبکشی مناسب است که بتواند روی لبه های سینک تعادل ایجاد کند، اما یک آبکش کلاسیک با پایه خوب است. به دنبال جنس فلز یا سرامیک باشید که از پلاستیک محکم‌تر هستند.

 رنده

   از مزیت های رنده این است که فضای زیادی را اشغال نمی کند.رنده دستی ابزاری برای پخت و پز است که برای زمانی که می‌خواهید ظروف را لذیذ و زیبا کنید، استفاده می‌شود.

تایمر

وقتی صحبت از آشپزی به میان می آید زمان بندی بسیار مهم است! اگر چندین مورد را همزمان درست می‌کنید، پیگیری زمان‌های پخت جداگانه انها بسیار مهم است.اما اگر نمی خواهید تایمر بخرید، می توانید آن را روی مایکروویو (یا تلفن) خود تنظیم کنید.

تخته برش

یک سطح محکم و پایدار برای حاضر کردن غذا ضروری است. یک تخته برش چوبی به محافظت از چاقوی شما در برابر کند شدن سریع کمک می‌کند و همچنین تمیز کردن را راحت تر می‌ کند.

دماسنج غذا

برخی غذاها نیاز به گرمای مشخص و ملایم دارند. دماسنج یک ابزار دم‌دستی برای آشپزخانه محسوب می‌شود که کاربرد زیادی دارد.

 

ظروف نگهداری مواد غذایی

موادی مانند ادویه‌ها، حبوبات و … هر روزه مورداستفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل بهتر است در ظروفی شفاف نگهداری شوند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد، این ظروف باید درب دار باشند و درب آن‌ها به‌خوبی بسته شود تا از فاسد و خشک شدن مواد جلوگیری کند.

دستمال های همه کاره

بهترین نوع دستمال های پنبه‌ای هستند زیرا هیچ‌گونه پرزی از خود برجای نگذارند درنتیجه در هنگام پاک کردن میوه خیالتان از این بابت راحت می‌شود. همچنین جنس پنبه‌ای این دستمال های برای جمع‌کردن ریخت‌وپاش علی‌الخصوص مایعات به‌شدت ایدئال است زیرا از قدرت جذب خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

خشک کن سبزیجات

در سبزی خشک کن دستی می توانید  برگهای  کاهو و کلم تازه و اسفناج  و سایر سبزیجات را بشویید و خشک کنید . نحوه کار این است : ابتدا مواد  را کاملاً در الک پلاستیکی بشویید ، سپس الک را در کاسه قرار دهید ، آن را با درب ببندید و دور آن بچرخانید . 

غذاساز

غذا ساز یکی کاربردی ترین وسایل آشپزخانه است که می‌توانید همه مواد غذایی موردنیاز برای سوپ، سالاد یا هر غذای دیگری را داخل آن بریزید و خردکنید.

 این وسایل کوچک و دم‌دستی هستند که زندگی را برایتان راحت‌تر کرده و از شما آشپز قابلی می‌سازند. در هنگام تهیه وسایل آشپزخانه باید دقت داشته باشیم که کاربردی ترین وسایل آشپزخانه را انتخاب کنیم . این امر بستگی به شما ، شغل شما و مدت‌زمانی است که در خانه و آشپزخانه سپری می‌کنید دارد.

نیر بخوانیم 

مزه چیست ؟

معرفی  کتاب گوشتگری

گوشتگری در زبان ایران باستان به معنای قصابی هست

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی