• زمان : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ه‍.ش.،‏ ۱۲:۳۸
  • نمایش : ۸۰۶ دفعه
  • موضوع : پخت و پز

مواد مورد نیاز:

 450 گرم گوشت خوک افرایی[1] (طبق راهنمای روی بسته خریداری شده گوشت­ها را بپزید و حرارت دهی را ادامه دهید تا اندکی ترد شوند، اندکی از روغن گوشت را نگه دارید زیرا در ادامه دستور پخت به آن نیاز داریم، در نهایت گوشت را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.)، 1 فنجان روغن گوشت افرایی، 1 فنجان کره بدون نمک، 900 گرم شکر قهوه­ای، یک چهارم فنجان شربت گوشت افرایی، یک چهارم فنجان آب، 450 الی 900 گرم مخلوط بیسکوئیت­ها، دو و نیم فنجان بعلاوه سه چهارم فنجان آب کره (از روغن کم چرب استاده نکنید)، 1 فنجان شکر دانه­ریز، یک و نیم فنجان کشمش، 3 عدد قاشق غذاخوری دارچین، 1 فنجان آرد چند منظوره، کاغذ روغنی

روش تهیه:

 فر را به دمای 350 درجه فارنهایت برسانید، سپس سطح 2 عدد سینی (9× 13) را به خوبی با روغن آغشته کنید. طبق راهنمای روی بسته خریداری شده گوشت­ها را بپزید و حرارت دهی را ادامه دهید تا اندکی ترد شوند، اندکی از روغن گوشت را نگه دارید زیرا در ادامه دستور پخت به آن نیاز داریم، در نهایت گوشت را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.

جهت درست کردن کارامل، کره، روغن، شکر قهوه­ای، آب و شربت افرا را در یک ظرف ریخته و حرارت دهید تا ترکیبات بجوشند، سپس ظرف را کنار بگذارید. در یک کاسه جدا، شکر دانه ریز، کشمش، دارچین، را با یکدیگر مخلوط کنید و کاسه را کنار بگذارید. یک عدد کاغذ روغنی را بر روی یک سطح قرار دهید و بر روی آن آرد بپاشید. در یک کاسه بزرگ، مخلوط بیسکوئیت­ها را بریزید (اگه در مخلوط یاد شده تکه­های بیسکوئیت درشت وجود دارد آنها را از مخلوط با دستتان جدا کنید)، در ادامه دو و نیم فنجان آب کره را به کاسه اضافه کرده و ترکیبات کاسه را با هم ترکیب کنید تا اینکه یک خمیر چسبناک ایجاد شود. سپس نصف خمیر بسکوئیتی که درست کرده­اید را بر روی سطحی که آرد بر روی آن ریخته­اید، قرار دهید و بر روی خمیر بیسکوئیتی آرد بپاشید و خمیر را 2 الی 3 مرتبه ورز دهید (در صورت نیاز می­توان آرد اضافه نیز به خمیر اضافه کرد) و در نهایت خمیر را به شکل مستطیل در بیاورید.

در ادامه با استفاده از یک قلمو سطح خمیر را با آب کره بپوشانید و بر روی آن نصف مخلوط کشمش و شکری را که از قبل تهیه کرده بودید بپاشید و یک قسمت از چهار قسمت گوشت تکه شده را نیز به آن اضافه کنید. بر روی یک لبه دراز خمیر را خیس (آغشته به آب کره) نگه دارید و بر روی آن مخلوط کشمش و شکر را نپاشید، در واقع این قسمت را نگه دارید تا بتوانید محتویاتی که روی خمیر ریخته­اید را رول کنید. دقیقا همین فرآیند را نیز برای تکه دیگر خمیری که باقی مانده است انجام دهید.

از یک چاقوی اره­ای استفاده کنید و رول­های پیچیده شده را به قسمت­های 5/1 سانتی­متری برش دهید. کاراملی را که قبلا تهیه کرده بودید را به صورت مساوی به دو سینی که آغشته به روغن کرده بودید اضافه کنید.  بر روی سینی­ها تکه­های گوشت را نیز اضافه کنید. و در نهایت تکه­های بریده شده بیسکوئیت را نیز به مخلوط موجود بر روی سینی اضافه کنید، توجه کنید که تکه­های بیسکوئیت بیش از حد پخته نشوند. تکه­های بیسکوئیت را به مدت 20 دقیقه در فر حرارت دهید تا به رنگ قهوه­ای طلایی در بیایند. در انتها سینی ها را از فر خارج کنید و محتویات سینی­ها را بر روی ظرفی که میخواهید صبحانه را در آن میل کنید برگردانید.


[1] این محصول را می­توان خریداری کرد و نیازی به تهیه کردن آن نیست.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی