امروزه کافه ها و کافی شاپ ها، از اصلی ترین گزینه های انتخابی افراد، برای سپری کردن زمانشان می باشد. کافه ها مخصوص قشر خاصی نیستند، به منظور هدف معیّنی نیستند و ممکن است مخاطب شما از هر رنج سنی و هر قشری از افراد جامعه باشد که شاید برای گذراندن لحظاتی آرام و یا جهت برگزاری جلسات کاری به آنجا آمده باشند. کافه ها با توجه به گستردگی که در مخاطبان و دلیل حضورشان دارند، باید یک سری معیار های مشخصی را رعایت کنند که نتیجه ی آن پیشرفت و حرفه ای شدن آن کافه و لذت بردن مخاطبان از آن کافه می باشد. در ادامه به معیار هایی که باید به آن ها توجه داشت، پرداخته می شود.

کافه کجا باشد؟

محل و مکانی که کافه در آنجا قرار دارد از مهم ترین ملاک های کافه ی خوب هست. اینکه کافه در محلی دنج باشد مهم تلقی است و امتیاز خوبی برای آن کافه محسوب می شود اما نه به قیمت دسترسی سخت و دور از دید بودن آن. سعی کنید کافه را در محلی با دسترسی خوب، دنج و ترجیحاً آرام افتتاح کنید. اگر برای آینده ی کافه برنامه ای دارید، بهتر است بدانید باید به اصطلاح خودی نشان دهید تا در ذهن ها ماندگار شوید، انتخاب مکان هایی به عنوان مثال در نزدیکی پارک ها، دانشگاه ها، ادارات و مراکز هنری، می تواند بازخورد خوبی برای کافه ی شما داشته باشد.

طراحی داخلی و امکانات کافه چطور باشد؟

کافه ی شما قرار است محلی آرام و لذت بخش برای مخاطبان شما باشد، چه برای جوانانی که تنها در کنار یکدیگر جمع شدند و چه برای افرادی که جلسات و یا کار های خود را به کافه آورده اند، این دو معیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار زیبایی ساختار و المان های شکل دهنده ی کافه که با توجه به خلاقیت و دیدگاه روانی و فنی باید آن را طراحی کرد، فراهم کردن راحتی و آرامش مخاطبان هم نقش بسیار مهمی در آن دارد.

به عنوان مثال راحتی صندلی ها و قرار گیری میز ها به نحوی که حریم مخاطبان هر میز رعایت شود، ارائه اینترنت پر سرعت رایگان برای گذراندن امور آن ها و حتی وجود پریز برق (!) از موارد بدیهی و مهمی هستند که بهتر است در نظر داشته باشید. مطمئن باشید، هر چه کافه راحت تر، خلاقانه تر و امکانات بیشتری برای سرگرم کردن مخاطبان داشته باشد باعث می شود که به طبع، افراد برای انتخاب دوباره ی آن کافه مشتاق تر باشند.

کیفیت اجرایی کافه چگونه باشد؟

کیفیت تیم اجرایی کافه از اهمیت بالایی برخوردار است، آن قدر که حتی می تواند ایراد های کوچک کافه را از چشم ها دور نگه دارد. از نیروی انسانی شروع می کنیم، میزبان در کافه، با اخلاق و برخورد منحصر به فردش، در هر شخصی که وارد کافه می شود اولین حس را ایجاد می کند، ممکن است با روی خوش و مهربانی مخاطب را جذب کند و با رسیدگی مداوم و ایجاد حس راحتی باعث حضور همیشگی آن شخص در کافه شود و یا مورد کاملاً برعکس که خودتان بهتر میدانید چه نتیجه ای در بر دارد.

سعی کنید از تجهیزات حرفه ای و با کیفیت خریداری و استفاده کنید، به باریستا بسپارید که باید همیشه بهترین خودش باشد، شاید احساس کنید طعم قهوه ی حرفه ای را هر کسی نمی شناسد، اما اگر قهوه ی شما بهترین طعم را داشته باشد، مخاطبان خاص شما حتی حاضرند در انتظار میز خالی بمانند، اما قهوه ی شما را تجربه کنند.

قیمت گذاری به چه صورت باشد؟

در کنار رعایت تمام معیار ها در نظر داشته باشید، قیمتی که برای سرویس ها تعیین می کنید هم مهم تلقی می شود. مخاطبان جوان شما از جمله دانشجویان، به نسبت کل مخاطبانتان، درصد بیشتری را تشکیل می دهند، پس در نظر داشتن حدودی معقول برای قیمت ها، می تواند به محبوب شدن کافه ی شما در بین آن ها کمک کند.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی