• زمان : ۱۴۰۰/۹/۶ ه‍.ش.،‏ ۳:۰۸
  • نمایش : ۱٬۸۳۵ دفعه
  • موضوع : قهوه
لته آرت تکنیکی برای ایجاد طرح‌های زیبا بر روی نوشیدنی های اسپرسو است.

 

 

لته آرت

لاته یا لته (latte) از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم بر پایه اسپرسو است. این نوشیدنی از ترکیب اسپرسو، شیر قوام‌گرفته و فوم شیر تهیه می‌شود. 

 

تاریخچه ی لته آرت

اولین بار این نوشیدنی در ایتالیا سرو شده است.

با اینکه لته آرت در کشورهای مختلف دنیا به سبکی خاص و به صورت مستقل گسترش پیدا کرد، می‌توان منشأ این هنر را  ایتالیا دانست.

دیوید شومر در سال‌های ۱۹۸۰، لته آرت را به مردم معرفی کرد و در سیاتل برای اولین بار لاته آرت را خلق نمود و اولین طرحش در همان سال الگوی قلب بود که در سال 1992 نیز الگوی رُز را خلق کرد.

هنر لاته آرت در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی در سیاتل آمریکا به طرز چشمگیری رواج پیدا کرد. لوییجی لوپی نیز تلاش هایی برای ارتقای هنر شیر و قهوه انجام داد.


دیوید شومر در این رابطه می گوید: من برای خلق این اثر بسیار تلاش کردم تا بتوانم در آخر فوم را به شکلی که می خواهم روی کاپ نگه دارم.

جریان اعتبارسازی لاته آرت متعلق به ایالات متحده است و در حال حاضر بزرگترین رونق و پیشرفت در کشورهای آسیایی مشاهده شده است  و رقابت در مسابقات جهانی بسیار تنگاتنگ است.

 

 

 

حجم فنجان لاته چقدر است؟

فنجان استاندارد برای سرو لاته ۲۲۰ الی ۲۵۰ سی‌سی حجم دارد.

 

قهوه مناسب برای کافه لاته چیست؟

می‌توانید از هر قهوه‌ای که طعمش را می‌پسندید و دوست دارید برای تهیه‌ی کافه لاته استفاده کنید. معمولا قهوه‌هایی ترکیبی با درصد عربیکا بالاتر مانند قهوه پرفکت بِلند، برای درست کردن قهوه لته مناسب‌تر هستند.

 

چه شیری برای لته بهتر است؟

شیر پرچرب برای درست کردن لاته مناسب‌تر است چراکه فوم بهتری را می‌توان از آن تهیه کرد.

 

 

چرا لاته آرت مهم است؟

 این هنر هنوز هم از مهارت های مهم یک باریستا محسوب می شود.مهمترین دلایل داشتن هنر لاته آرت و حفظ این هنر را در مطالب زیر بررسی می کنیم :

 

  • لاته یک نوشیدنی عمدتا بر پایه اسپرسو و شیرگرم است که مواد تشکیل دهنده آن شامل یک سوم اسپرسو، دو سوم شیر گرم و مقداری فوم است.

این مهارت و هنر باریستا است که این فوم را در اشکال مختلفی به لاته اضافه کند. قدمت این نوشیدنی محبوب به قرن ها پیش برمی گردد.

 

  • مشخصه های لاته آرت حرفه ای شامل فاکتورهایی از قبیل الگوی تعریف و تقارن، کنتراست شفاف و براق و بدون حباب های قابل رویت است.

برای درست کردن طرح ها دانستن مهارت های اساسی ضروری است. یک اسپرسوی با کیفیت و شیر شفاف و صاف.

یک باریستای باتجربه می تواند در کنار زدن طرح های کلاسیک همانند رزتا، می تواند نقش و تصاویر دیگر را نیز بر روی کاپ لاته بیندازد.

هنر لاته تسلط بیشتری بر مهارت ها را به نمایش می گذارد. این آسان نیست، حتی یک الگوی ساده مانند قلب نیاز به تمرین زیاد، صبور بودن و مقدار مشخصی رشادت نیاز دارد. در حالت کلی مردم لاته آرت را دوست دارند.

 

 

 

  • تجربه حس خوب برای مشتری 

اکثر مردم بالای لاته خود قلب می بینند و لبخند می زنند و در عین حال یک حس خوب را تجربه می کنند.

برخی ممکن است با آن عکس بگیرند. صرف نظر از عکس العمل افراد، این هنر قادر است کمی شادی به روز کسی اضافه کند و گرچه ممکن است کارساده ای باشد.

لبخند مردم با دیدن قلب های طرح شده ،  بسیار ارزشمند است. لاته آرت به بخشی اساسی در جهان قهوه تبدیل شده است.

 

 هنر زیبای لاته آرت بیانگر تمام زحماتی است که برای تهیه این نوشیدنی کشیده شده است:

کسی که علاقه مند به قهوه است، با ساعت ها تمرین و کار خلق کردن آن را آموخته است و اکنون آنها تلاش بیشتری می کنند تا نوشیدنی با کیفیت بالا و ظاهری شکیل تحویل دهند.

در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، که تنها حس آن بینایی است استفاده از  لاته آرت مهم است. 

 

 

درسته که طعم قهوه از هر چیزی مهم تر است، اما زمانی که بخواهید زیبایی را به نمایش بگذارید اینجاست که آرت به کمک شما می آید و یک لذت بصری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. و در نهایت، شما قهوه را می نوشید،بنابراین  لاته آرت  مهم است.

 

 

نیز بدانیم

 

ترکیب چای ماتچا و قهوه

ترکیب چای ماتچا و قهوه

 

 

افشای رازهای تازه از فواید قهوه؛ تحقیقات جدید چه می‌گویند؟

 

 

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب  را دنبال کنید. از  اینجا   وارد شوید.

 

معرفی یک کافه در شهر شیراز

 

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی