• زمان : ۱۴۰۱/۳/۱۴ ه‍.ش.،‏ ۱۰:۲۶
  • نمایش : ۶۲۱ دفعه
  • موضوع : مسابقات
یک سفر قهرمانی است که مخاطب برند پس از فهم حقیقت و ماهیت دوگانه خویش وارد میدان نبردی میشود .

 پروپوزال کلی سری مسابقات چمپیونز بتل

مقدمه

 اژدها را میتوان یکی از معروفترین و پررنگ ترین موجودات اساطیری و دانست که در فرهنگ و تاریخ بسیاری ازتمدن ها حضور ویژه و پررنگی داشته و به طور کلی همواره دچار یک دوگانگی ماهیتی و وجودی در ذهن انسان بوده است.

 

تناقض و پارادوکسی از خشم در قبال انسان و حمایت از نوع بشر !


واژه دراگون

«اژدها» ریشه در واژه یونانی دراکونتا به معنی «مراقب» داشته و این مفهوم کمااینکه در ابتدا به عنوان محافظ و مراقب گنجینه ها در ذهن بشر تجلی میافته اما بعدتر ها و به مرور زمان بیشتر تحت مفهوم مراقب و محافظ انسان برای آدمی تجلی یافته است اژدها برای اولین بار در فرهنگ یونان باستان شکل گرفت اما در میان تمدن و فرهنگ چینی ها، هندی ها، اروپاییان، آمریکایی های بومی و همچنین ایرانیان همواره نقشی قابل توجه و متفاوت و متناقضی داشته است.


 اسامی متفاوتی در طول تاریخ از جمله هیدرا، باسیلیسک، گارگوییل، واویون، کاکاتریس داشته و در انجیل نیز با نام لویاتان به دین سان توصیف گشته است:

پشت این حیوان پوشیده از ردیف های منظم سپرمانند است و هیچ منفذی داخل آن وجود ندارد، هیچ کس نمیتواند آنها را از هم جدا کند و یا ضربه ای داخل آن وارد آورد.
زمانی که خرناس میکشد تشعشعات نور از آن خارج میشود و چشمانش مانند نور خورشید در زمان طلوع است. از دهانش آتش به بیرون میجهد و از سوراخ های بینی اش میتوان خروج دود را نگریست.

  •  همچنین در فرهنگ های مختلف سر این موجود به شکل های مختلفی همچون مار بزرگ، سر فیل، شیر و پرندگان توصیف شده و مورد بحث میباشد.
  •  در دوران مسیحیت و به ویژه قرون وسطی، این موجود بیشتر اهریمنی پنداشته میشد و آتش دهانش به عنوان نمودی از آتش جهنم در میان مسیحیان رواج یافت.
  • همچنین داستان معروف سنت جرج مبارزی مسیحی که به جنگ با اهریمنی در قالب یک اژدها میرود و با قدرت صلیب عیسی او را شکست داده و مردمان شهر را به مسیحیت میگرواند، در میان مسیحیان وجود داشته و گواه دیگری از تصور آن دوران از اهریمنی بودن اژدها را به تصویر میکشد.

 مثال های این چنینی این دوگانگی مفهومی و ماهیتی اژدها «مراقب-نابودگر» را برای این موجود بعد از مسیحیت تقویت میکند.

 

 

شرح ماهیت برند

 

 اساس رجوع گردآورنده برند مورد نظر به سوژه اژدها همین دوگانگی مفهومی است،

از نظر گردآورنده این دوگانگی ماهیتی اژدها ( موجودی خیالی و ساخته و پرداخته تخیلات انسانی) در ذهن مخاطب برند (انسان) حاصل تنش و کنش های درونی وی در باب فهم ماهیت درونی خویش و انتخاب دوراهی حیاتی ( خیر-شر ) و آینه ای استعاری از دوگانگی وجودی خود بوده و اژدها نمود بیرونی این جنگ و حاصل از همین کشمکش های درونی انسان است و همچنین نمود درونی آن هم  جنگ و کشمکش ابدی انسان در انتخاب دوراهی (خیر-شر) میباشد..

 

 

هویت مفهومی برند

 

 در برند مورد نظر در تلاشیم تا با ایجاد پلی مفهومی مابین هویت و ماهیت مفهومی انسان و ماهیت اژدها و همچنین پرداختن به شباهت های فطری و ذاتی این دو ماهیت و با ایجاد نقاط مشترک در بین دوگانگی هویت اژدها در ناخودآگاه انسانی و همچنین دوگانگی وجودی انسان و کشمکش های دائمی وی بین دو مفهوم اساسی (خیر-شر)، تداعیات برند را در ذهن مخاطب هدف به حداکثر رسانیده ارتباط درونی مخاطب و برند را بیشتر کنیم و پیوندی ناگسستنی بین مخاطب و درون مایه اصلی برند (اژدها) را ایجاد نماییم.

 

 

نکته قابل توجه دیگر اینکه به دلیل تقارن و هم عرض پنداری سوژه برند با مخاطب «انسان» در داستان برند تمام کهن الگوهای نظریه بونگ در برند در هویت برند قابل لمس و پیاده سازیست،

  • جالبتر اینکه کهن الگوهای داوزده گانه یونگ عددی مشابه با دوازده گونه تعریف شده اژدها در اساطیر داشته و طراح برند سعی دارد بااختصاص هر کدام از این کهن الگوها به اژدهایی مشخص و کاراکتر سازی ویژه برای این اژدهایان ارتباط ویژه ای با مخاطب با توجه به کهن الگوهای درونی اش ایجاد نموده و در نهایت جاودانگی را از آن انسان «اژدها» کامل با درک و شناخت از تمام کهن الگوهای درونی اش تبدیل به اژدهای نهایی « غول مرحله آخر » بداند!

 

  •  کهن الگوهای پرسونا، سایه، آنیما، آنیموس، خویش، فرزانه، معصوم، کاوشگر، مراقب و در نهایت قهرمان در وجود سوژه های اصلی برند «اژدهایان مورد نظر» وجود داشته و در نهایت تماما در وجود اژدهایی خاص « ویژن برند برای مخاطب » تجمیع میگردد که در واقع تعریفی از انسان خودشناس و جاودان و غایت نهایی انسان خواهد بود. این ساختار در هویت برند از نظر طراح برند قدرت همزادپنداری مخاطب با برند را به حالت حداکثری رسانده  و برند را آینه ای از ماهیت وجودی انسان «مخاطب برند» در ذهن مخاطب تداعی خواهد کرد. و در صورت وجود داستان برندی جذاب و روایت صحیح و بی نقص آن ارتباط ناخودآگاه با داستان برند و همچنین نقاط تماس برند با ذهن مخاطب را به سمت بی نهایت خواهد کشاند.

 

 کلید واژه های اصلی برند در ذهن مخاطب عبارت اند از:


1. دوگانگی هستی «خیر-شر» و دوگانگی ماهیت انسان
2. رقابت 
3. نور « آگاهی و شفافیت »
4. رشد
5. پیروزی «پیروزی خودآگاه بر ناخودآگاه» پیروزی بر خویشتن!
6. جاودانگی

 

داستان برند «brand story»
 

چکیده
 داستان برند مذکور در واقع با الهام از یک سفر قهرمانی است که مخاطب برند پس از فهم حقیقت و ماهیت دوگانه خویش وارد میدان نبردی میشود که پس از پیمودن مسیری دشوار و کوشش برای بقا خود را در معرض آزمونی سخت و رقابت گذارده و در صورت پیروزی و غلبه بر حریفان خویش به جایگاه آگاهی رسیده و تبدیل به اژدها و قهرمانی میشود تا رقابت و جنگ اصلی خویش را با آگاهی از حقیقت یعنی جنگ با خویشتن خویش آغاز نماید و در صورت پیروزی در هیبتی اژدهاگونه قدم به سرزمین جاودان بگذارد.


 فعالیت و بنیان برند مذکور در حوزه صنعت هورکا « هتل،رستوران،کافه » تعریف شده و رسالت و چشم انداز اصلی برند آگاهی بخشی و ایجاد بسترهایی مناسب در جهت رشد مخاطبین و فعالین تخصصی این صنعت بر مبنای تفکری صحیح و آگاهانه است.

با توجه به انتخاب چنین چشم اندازی فعالیت اصلی برند در چند عنوان و با بهره برداری در فازهای مختلف به شکل ذیل انجام خواهد پذیرفت:


1. اجرای رخداد های رقابتی و مسابقات در زمینه های مختلف صنعت هورکا با تاکید بر کلیدواژه نور «آگاهی و شفافیت»
2. تولید و ارائه محصول و خدمات با محوریت آگاه سازی و محرک رشد و با مضمون اصلی کالا و خدمات روزمره و مصرفی برای مخاطبین صنعت هورکا
3. برگزاری سمینارها و همایش های مربوط به توسعه آگاهی و علم در صنعت مذکور و با تاکید بر کلیدواژه های « نور، رشد، پیروزی، جاودانگی »
4. بهره برداری از آکادمی و فضای آموزشی-تمرینی دائمی مطابق با چشم انداز اصلی برند
5. ایجاد بستری مناسب در جهت تلفیق هنر با صنعت مذکور در جهت انتقال رساتر و کارآمدتر پیام اصلی برند در ذهن مخاطب برند 
6. تولید و ارائه آثار هنری مربوط در مارکت محلی و کلاسیک «محصول فیزیکی» و همچنین مارکت دیجیتال

 

هویت بصری برند

 طراحی هویت بصری با توجه به هویت مفهومی برند و همچنین پارادوکس موجود در ماهیت برند « نیکی بدی-خودآگاه ناخودآگاه-خیر شر-آگاهی جهل-جاودانگی فنا» و همچنین تداعیات ذهنی و بصری خلوص نور و آگاهی و ناخالصی و تخلخل سیاهی و جهل به گونه شرح یافته در ذیل انجام گرفته و همچنین این الفبا در روند سناریو نویسی اجرایی فعالیت برند نیز رعایت شده و در بخش های مربوطه تفضیلا شرح داده خواهد شد.

 

هویت بصری برند بنا به افزایش تداعیات برند در ذهن مخاطب و همچنین نگرش برنداز دیدگاه انسانی به محیط پیرامون و چالش ها و مسیر دستیابی انسان به آگاهی و پیروزی با سبک رئالیسم-فانتزی طراحی شده و سرشار از جزئیات و پیچیدگی های گرافیکی و بصری میباشد.


لوگو و سایر المان های هویت بصری برند به شکل مصور و نقاشی های سه بعدی بوده و رنگ های سازمانی برند نیز با الهام از چهار عنصر هستی «آب، باد، خاک، آتش» انتخاب گشته اند.


نکته دیگر طراحی و ساخت بصری سرزمینی خیالی و افسانه ایست با ساکنینی اژدهاهیبت که تصویری از چشم انداز اصلی برند و در واقع تجمیعی از پیام و ماهیت اصلی برند میباشد. مخاطبین برند با پیمودن مسیر آگاهی و رسیدن به جاودانگی در واقع خود را مسافر و ساکن این سرزمین جادویی و جاودان خواهد پنداشت و در هویت بصری برند نیز جایگاه ویژه ای به این دورنما و چشم انداز اختصاص یافته است.
نمونه ای از قالب طراحی هویت بصری برند را در تصویر زیر مشاهده میفرمایید:

 

 

پیام برند

 

 چنانچه پیش تر اشاره شد پیام اصلی برند با توجه به دورنما و رسالت تعریف شده برند که در جمله «جاودانگی در گرو رشد-رشد در گرو آگاهی-آگاهی در گرو پیروزی در نبرد اصلی [نبرد بین خودآگاه و ناخودآگاه] متبلور میشود، توسعه آگاهی است.

طراح برند در تلاش است تا با ایجاد چنین تفکری در ذهن مخاطب اختصاصی صنعت هورکا و مخاطبین برند خویش زمینه ساز ایجاد تغییراتی اساسی در محوریت پیشروی صنعت در جهت ایجاد تفکر توسعه محور به جای تفکر رقابت محور در برهه ای از صنعت که همچنان نیاز شدیدی به وجود همدلی و توسعه کلی این صنعت نوپا وجود دارد، گشته و نسل آینده و کنونی فعال در صنعت مذکور را در این جهت همراهی کند.
همچنین امید است با توجه به رسالت اصلی برند ها و صنعت برند سازی یعنی ایجاد تغییرات مطلوب در تفکر و زندگی نوع بشر و حرکت هرچه بیشتر به سمت سعادت نوع بشر این برند بتواند تغییراتی ژرف تر حتی در نوع نگرش و زندگی مخاطبان خود در دیگر ابعاد زندگی گام برداشته و رسالت خویش را در حد و توان خویش انجام دهد.

 

خلاصه فعالیت برند

 
 اجرای رخداد های رقابتی و مسابقات در زمینه های مختلف صنعت هورکا با تاکید بر کلیدواژه نور «آگاهی و شفافیت»

در فاز اول مسابقات مورد بحث با توجه به ماهیت برند با ساختار «تک حذفی» و با رویارویی دو به دو شرکت کنندگان انجام میگیرد. شرکت کنندگان رقابت ها تا مرحله نهایی به صورت دو به دو با هم به رقابت پرداخته و در نهایت قهرمان مسابقات مشخص شده و به صورت نمادین تبدیل به اژدها و وارد سرزمین جاویدان شده و مبارزه اصلی خود یعنی مبارزه با خویشتن خویش را آغاز می نماید.
 در واقع دستاورد اصلی این پیروزی برای شخص قهرمان تذکر و تلنگری نمادین برای خودشناسی میباشد.


 با توجه به کلیدواژه های اساسی برند، برای انتقال پیامی رساتر و همچنین ایجاد «تجربه برند»ی تاثیرگذار تر چند اصل همواره در این رقابت ها به عنوان قوانین اصلی مسابقات مدون شده که به آنها میپردازیم:
1. تمام حریفان و ترتیب استیج ها در تمام مراحل با روش قرعه کشی و به صورت رندوم مشخص میشوند.
2. در تمام استیج ها تیم داوری قبل از آغاز استیج به صورت رندوم و با قرعه کشی از تیم کلی جهت حفظ بیشتر سلامت در قضاوت مسابقات صورت میپذیرد.
3. در تمام مسابقات سناریو و تایم لاین اجرایی مسابقه با توجه به دو اصل شفافیت و نبرد اصلی «نبرد و پیروزی علیه خویشتن» طراحی شده و وارد فاز اجرایی میشود.
4. هر مسابقه هویت بصری مجزا داشته و در هر مسابقه یک اژدها به عنوان سمبل آن مسابقه طراحی و در نهایت آن نماد به قهرمان مسابقات تعلق میگیرد.

 

در فاز اول تمام مسابقات در زمینه «قهوه» و مطابق با سر فصل های تعریف شده جهانی طراحی و اجرا خواهند شد و در فاز های بعدی موضوعاتی از قبیل « نوشیدنی سرد-میزبانی-...» نیز به موضوعات رقابت افزوده خواهند شد.
پرپوزال و بیزینس پلن هر مسابقه به صورت مجزا تهیه و قابل ارائه خواهند بود.

موضوعات اصلی برگزاری مسابقات

  در فاز اول اجرایی به شرح زیر میباشند:
1. عصاره گیری «اسپرسو»
2. دم آوری 
3. لاته آرت «هنر شیر و قهوه»
4. برشته کاری قهوه
5. شناخت دان سبز قهوه

 

 هدف اصلی برگزاری این مسابقات نیل به چشم انداز اصلی برند بوده«حرکت به سمت تفکر توسعه محور در میان مدت و بلند مدت» و همچنین منابع مالی و کانال های درآمد زایی مستقیم این رخداد ها از طریق اسپانسرمارکتینگ و پروسه های توسعه مارکتینگ و تبلیغاتی برای حامیان این رخداد ها صورت خواهد پذیرفت.کمااینکه بعد تبلیغاتی این رخداد ها در دامنه کشوری و با هدف قرار دادن مخاطب هدف عمومی صنعت هورکا «برندها و مجموعه های فعال در حوزه-افراد حقیقی فعال در حوزه-علاقه مندان به صنعت هورکا» پیش بینی شده است.
طبیعتا ایجاد بسترهای مناسب جهت گردهم آیی های تخصصی صنعت هورکا وتلاش برای هرچه بیشتر کردن گفتمان بر مبنای آگاهی و اصلاح، تاثیر بسزایی در نیل به چشم انداز برند مذکور «توسعه مطلوب و پایدار صنعت هورکا ایران عزیز» را ایفا خواهد کرد.

#علی_فتحی

 

 

 

 

دانه قهوه

میوه های کافئین دار

چگونه با موکوپات قهوه هیجان انگیز درست کنم؟

چگونه با موکوپات قهوه هیجان انگیز درست کنم؟

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب  را دنبال کنید. از  اینجا   وارد شوید.

کافه یاب

 

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

 

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی