• زمان : ۱۳۹۸/۸/۳ ه‍.ش.،‏ ۲۲:۰۰
  • نمایش : ۸۸۳ دفعه
  • موضوع : روز نگار
این موزه در واقع پروژه‌ای است که مالکِ آن خالد المولا، آن را به دلیل علاقه وافرش به قهوه وفرهنگ آن در دبی دایر کرده است.

موزه قهوه، جایی دلپذیر در هوای گرم دوبی

یکی از چیزهایی که در سنت عرب و در میان ساکنان بومی امارات از اهمیت بالایی برخوردار است، قهوه است. برای نوشیدن قهوه عربی، باید به محله تاریخی «الفهيدی» رفت.

موزه قهوه، جایی دلپذیر در هوای گرم دوبی است. جایی که مجموعه‌ای از آثار هنری و باستانی، کتاب‌ها و حتی سوغاتی‌هایی با موضوع قهوه جمع آوری شده‌اند. در این موزه، هم قهوه جوش‌های عتیقۀ عربی که «دلة» نامیده می‌شود را می‌توان دید و هم فنجان قهوه بزرگداشت عروسی چارلز، شاهزاده بریتانیا و پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۱ میلادی.

این موزه در واقع پروژه‌ای است که مالکِ آن خالد المولا، آن را به دلیل علاقه وافرش به قهوه و فرهنگ آن در دبی دایر کرده است.

خالد المولا می‌گوید: «قهوه دومین کالای مهم پس از نفت و دومین نوشیدنی پر طرفدار پس از آب است. ما روز را با قهوه آغاز می‌کنیم و به این ترتیب قهوه بخشی از زندگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ماست.»

او می‌افزاید: «هر زمان که ظرف "دلة" عربی را در جایی دیدید، به این معنی است که هر کسی آن را ارائه کرده، دوست داشته است که بخوبی از میهمانانش استقبال کند. این شیوۀ میهمان نوازی عربی صدها سال قدمت دارد و امروز حتی می‌توانید آن را در هتل‌های پنج ستاره یا در ادارات دولتی ببینید. حتی از ظرف "دلة" در جریان نشستهای شورای همکاری خلیج فارس نیز استفاده می‌شود که به این معنی است که کشور میزبان می‌خواهد به میهمانانش خوش‌آمد بگوید.»

 

 

در اینجا شیوه سرو قهوه نیز متفاوت است. «دلة» یا ظرف قهوه را باید در دست چپ گرفت و قهوه را باید قبل از همه برای مهمترین فرد مجلس سرو کرد. فنجان را نیز باید در دست راست نگه داشت و پس از نوشیدن قهوه، فنجان را به سمت چپ و راست تکان داد که به این معنی است که دیگر قصد نوشیدن قهوۀ بیشتری ندارید.

در طبقۀ بالای این موزه، فضایی برای نوشیدن قهوه وجود دارد. در اینجا می‌توانید برای ادامه دادن به ماجراجویی‌هایتان در دوبی، انرژی کافی به دست آورید.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی