منوی شما یک فرصت خوب برای آن است که از طریق آن به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و محصولات خود را به آنها معرفی کنید

 

منو کافی شاپ

اگر بخواهیم یکی از مهمترین مواردی که در یک کافی شاپ لازم است و  آن رعایت کنیم، اهمیت بدهیم.

 هر چقدر منوی کافی شاپ حرفه ای باشد برای پرستیژ کاری ما بسیار ارزشمند تر خواهد بود.

مواردی همچون منو با لیست قیمت و طرز تهیه آن  و نوع طراحی و…

تکنیک های کلی 

رعایت موارد گرافیکی در طراحی منوی کافی شاپ

لازم است در طراحی خود برای منو به موارد مختلفی توجه کنید.

 

 

نوع منو

اولین موضوع این است که جنس منوی شما چگونه باشد، کاغذی باشد؟ روی برد و تخته سیاه بنویسید یا ترکیبی از این موارد استفاده کنید.

این موضوع بسیار وابسته به دکور و طراحی کافی شاپ شما دارد که کدام گزینه برای کار شما مناسب تر است، به طور مثال کافی شاپ هایی که تم سنتی دارند تخته سیاه بسیار گزینه مناسبی برای استفاده می باشد.

موضوع بعدی رنگ انتخابی منوی شما می باشد، شما لازم است برای داشتن یک منوی حرفه ای از رنگی استفاده کنید که با کافی شاپ شما هم خوانی داشته باشد، فراموش نکنیم که استفاده از فونت مناسب برای نوشتن منو نیز می تواند در حفظ هارمونی کار شما بسیار موثر باشد.

نکته ای که لازم است در انتخاب فونت به آن دقت کرد خوانایی می باشد، گاها زیاد مشاهده می شود که طراح از فونتی استفاده می کند که هرچند شاید به نظر خیلی خاص و ویژه به حساب بیاید ولی اصلا خوانایی ندارد، فراموش نکنید که هدف شما جذب سفارش است نه حل معما توسط مشتری که بخواهد زمان زیادی برای فهمیدن نوشته شما بر روی منو کند!!

 

دسته بندی و مرتب بودن منو

رعایت نظم و گیج نشدن مشتری یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که باید در منو رعایت کنید، از شلوغ کردن منو با تصاویر مختلف جدا پرهیز کنید، البته منوی شما نباید خیلی هم ساده و بی روح باشد.

جدا کردن قسمت های مختلف خدماتی که شما ارائه می دهید مثل لیست نوشیدنی ها، نوشیدنی های سرد، نوشیدنی های گرم، غذاها، دمنوش ها و…. از مهمترین کارهایی می باشد که لازم است انجام دهید.

در منوی کافی شاپ های حرفه ای موضوعی که شاید خیلی مشخص باشد استفاده از مشخص سازی و بلد شدن محصولات می باشد به گونه ای که مصرف کننده به راحتی آنها را ببیند و به گونه ای جذب آن شود، به طور مثال استفاده از فونت های برجسته!

مورد دیگری که لازم است رعایت کنید این است که فراموش نکنید خیلی از محصولات و نوشیدنی ها مثل اسپرسو لازم نیست در منوی شما در بالای لیست قرار بگیرد زیرا مشتریان برای پیدا کردن آن جستجو می کنند و پیدا می کنند، سعی کنید خدماتی که مختص شماست و می دانید از کیفیت بالایی برخوردار می باشند را بالای منوی خود بنویسید.

 

به الگوهای حرکت چشم آگاه باشید.اگرچه تحقیقات جدید نشان می دهد که مشتریان تمایل دارند منو را مثل یک کتاب، از سمت راست بالای صفحه شروع کنند.

 

به روز بودن منوی کافی شاپ

در خیلی از موارد مشاهده می کنیم که یک کافی شاپ سالیان سال از یک منو استفاده می کند، فراموش نکنید این یکی از بدترین کارهایی می باشد که شما می توانید انجام دهید.

وقتی شما محصولاتی درون منوی کافی شاپ نوشته اید که مدت طولانی می باشد که  کافه شاپ شما اصلا ارائه نمی کند کافی است که یک مشتری بعد از دوبار مراجعه به شما آن را از شما بخواهد ولی شما از عرضه کردن آن عاجز باشید، مشتری شما دیگر مواردی که شما دارید را دقت نمی کند و فقط با خود می گوید که “این چه کافی شاپیه هیچی ندارد!!”

از موارد دیگری که در عدم به روز شدن منوی کافی شاپ برای شما به وجود می آورد قیمت گذاری می باشد، فراموش نکنید که اگر قیمت محاسبه شده توسط شما با لیست قیمت درون منو کمی متفاوت باشد اعتماد مشتری نسبت به شما از بین می رود.

بر روی قیمت تاکید نکنید.

یکی از اشتباهاتی که رستوران داران در طراحی منو مرتکب می شوند در نشان دادن قیمت غذاست. بعضا دیده می شود که قیمت با فونت درشت نوشته می شود یا از رنگ هایی که حساسیت به بار می آورد استفاده می کنند. دقت کنید در عین حال که مشتری علاقه دارد قیمت غذایی که تصمیم دارد انتخاب کند را بداند، شما نیز نباید زیاد بر روی قیمت تاکید کنید.

 

 

عدم استفاده از منوی طولانی و رعایت سادگی

 

 گاهی مشاهده می شود که درون کافی شاپ ها از منوی چند صفحه ای استفاده می کنند ،که خیلی طولانی می باشد.اما فراموش نکنید این موضوع مشکلات زیادی نیز برای شما به همراه می آورد.

از لیست ساده شروع کنید و به مرور در صورت داشتن مشتری منوی خود را به روز و پربارتر کنید.

 

عکس ها

استفاده از عکس غذاها و نوشیدنی های شما در منو خوب است اما باید با احتیاط این کار را انجام دهید، و تنها زمانی که به صورت حرفه ای گرفته شده اند. عکس های بد به راحتی میتوانند مشتریان را از سفارش دادن پشیمان کنند. شما می توانید از خدمات آتلیه ها استفاده کنید و از آن ها بخواهید عکس هایی با کیفیت را برای منوی شما بگیرند. برخی از آتلیه های عکاسی هستند که فقط برای رستوران ها و کافی شاپ ها به صورت حرفه ای و اختصاصی کار می کنند.

توجه به جزئیات

از توضیحات استفاده کنید.توضیحات کامل به همراه اسم غذا می تواند به مشتریان شما کمک کند تصمیم دقیق تری در انتخاب غذا داشته باشند.

اهمیت های دیگر ضرورت منو ی اصولی در کافی شاپ 

منوی دیجیتال 

هوشمند سازی فضای کافی شاپ ها و رستوران های کشوراز موارد مهم می باشد 

 به دلیل  امنیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در این دوران که پیش از هر چیز دوام فعالیت کسب و کار کافه و رستوران ها و سرعت در پاسخگویی مشتری ،همراه دارد .

 مشتری با استفاده از  گوشی همراه  خودش و بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزار ثانویه ای منوی مجموعه، قیمت ها و توضیحات آن را به طور کامل رویت می‌کند و به زودی میتواند از همانجا سفارش خود را ثبت کند، عضو باشگاه مشتریان مجموعه شود، مبلغ سفارش خود را آنلاین پرداخت کند و تا زمان آماده شدن سفارش سرگرم شود.

 

لازم  است بدانید، ارائه منوی رستوران بر روی گوشی شخصی با تصاویری جذاب در محیطی بسیار زیبا و روان نهایتا باعث افزایش رضایت مشتری و حتی بیشتر شدن سبد خرید مشتری است.

 

 

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

نیز بخوانیم 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی