• زمان : ۱۳۹۷/۴/۱۷ ه‍.ش.،‏ ۱۲:۲۲
  • نمایش : ۱٬۶۷۱ دفعه
  • موضوع : دمنوش
Rooibos روی بوس چای خوبی است گرچه که خوش رنگ و بو نیست.

روی بوس

 (نام علمیAspalathus linearis) نام یک گونه گیاه از تیرهٔ باقلاییان است. این گونه در آفریقای جنوبییافت می‌شود. از برگ‌های این گیاه برای درست کردن چای گیاهی استفاده می‌شود.

چای Rooibos در اثر آب و هوای کوهستان و آفتاب، از سبز به قرمز مبدل می شود . این چای با بسیاری از ویژگی¬های مثبتی که دارد بهترین نوشیدنی برای کسانی است که به سلامت خود اهمیت می دهند . به این چای هیچ رنگی اضافه نمی شود و یک نوشیدنی طبیعی و بدون کافئین است .

چای رویبوس بسیاری از مشکلات از جمله بی خوابی، زود رنجی، تند خویی، سر دردها و نیز تنش‌های عصبی و فشار خون بالا، کمک می‌کند. در رها کردن اسپاسم‌های عضلانی و دل پیچه‌ها و دل دردهای نوزادان تاثیر شگرفی دارد.

میتوان از چای روی بوس برای درمان انواع آلرژی‌ها مانند آسم، اگزما و نیز تب یونجه استفاده کرد . برای درمان پوستهای ملتهب روی بوس را دم کرده و روی قسمتهای عفونی و زخم ها قرار می‌دهند . این چای بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را به تعویق انداخته و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند . همچنین در مواقع تشنگی رفع عطش کرده و برای کسانی که فعالیت های زیادی دارند مثل بچه ها ، بسیار عالی است . برای آنها که کلیه سنگ ساز دارند نوشیدنی بسیار مفید به شمار می‌رود. موادی که در چای روی بوس وجود دارد شامل: مس،آهن، پتاسیم، کلسیم، فلوراید، روی، سدیم، منگنز، آلفا هیدروکسی، (برای سلامت پوست ) و منیزیم ( برای سیستم عصبی ) می باشد . زنان حامله بخاطر عدم وجود کافئین از این چای بهره می‌برند.

در مجموع روی بوس با اینکه خوش رنگ و بو نیست ولی چای بسیار مفید و خوبی است.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی