Coffee with milk may have an anti-inflammatory effect

محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می‌دهد ترکیب قهوه با شیر حاوی آنتی اکسیدان و پروتئین‌هایی است که می‌تواند خواص ضدالتهابی سلول‌های ایمنی بدن را دوبرابر کند.

قهوه با شیر دارای خواص ضد التهابی قوی است.

مطالعه جدید به رهبری دانشگاه کپنهاگ نشان داده است که قهوه با شیر می‌تواند اثر ضد التهابی قوی داشته باشد زیرا ترکیب آنتی اکسیدان‌های قهوه با پروتئین‌های شیر خواص ضد التهابی سلول‌های ایمنی را دو برابر می‌کند.  هنگامی که پاتوژن‌ها و سایر مواد خارجی وارد بدن ما می‌شوند، سیستم‌ ایمنی بدن ما با استفاده از ارتشی از گلبول‌های سفید و مواد شیمیایی برای محافظت از ما واکنش نشان می‌دهد که منجر به التهاب می‌شود. برای مقابله با آسیب‌های بدن ناشی از التهاب، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک می‌کنند. با این حال، چیزهای زیادی در مورد این مواد مفید ناشناخته باقی مانده است. اکنون، محققان بررسی کرده‌اند که وقتی پلی‌فنل‌ها با مولکول‌های دیگر، مانند آمینو اسیدها واکنش می‌دهند، چه اتفاقی می‌افتد.

ماریان لوند، نویسنده ارشد این تحقیق و متخصص علوم غذایی در کپنهاگ گفت: در این مطالعه، ما نشان می‌دهیم که وقتی پلی‌فنل با یک اسید آمینه واکنش می‌دهد، اثر مهاری آن بر التهاب در سلول‌های ایمنی افزایش می‌یابد. به این ترتیب، به وضوح قابل تصور است که این ترکیب می‌تواند تأثیر مفیدی بر التهاب در انسان نیز داشته باشد.

برای بررسی اثر ضدالتهابی پلی‌فنل‌های مخلوط با پروتئین، دانشمندان از التهاب مصنوعی روی سلول‌های ایمنی استفاده و کشف کردند، سلول‌هایی که در معرض این ترکیب قرار می‌گیرند دو برابر بیشتر از سلول‌هایی که فقط پلی‌فنول‌ها به آن اضافه می‌شود، در مبارزه با التهاب مؤثر هستند.

 

با توجه به این بررسی ها در حال  حاضر می‌گویند خوردن یک فنجان شیرقهوه به راحتی می‌تواند با خواص ضدالتهابی مانند میوه‌ها و سبزیجات داشته باشد و به افزایش قدرت ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کند.مطالعات قبلی انجام‌شده توسط محققان نشان می‌دهد پلی‌فنول‌ها به پروتئین‌های موجود در محصولات گوشتی و شیر متصل می‌شوند. دانه‌های قهوه پر از پلی‌فنول و شیر نیز سرشار از پروتئین است. ترکیب این دو ماده نیز می‌تواند روی افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد.

منبع :www.sciencedaily.com

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب @cafe.yab  را دنبال کنید.

 

نیز بخوانیم 

قهوه مگه ویتامین داره؟!!

 

نکات مهم مدیریت بحران در صنعت کافه و رستوران

حساسیت به قهوه

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی