به گفته محققان انگلیسی نوشیدن قهوه در برخی ساعات، خطرات زیادی را برای بدن دارد.

به گزارش کافه یاب؛ محققان دانشگاه «باث» انگلیس طی تحقیقات بعمل آمده اعلام کردند نوشیدن قهوه با معده خالی، خطرات و ضررهای را برای بدن انسان بوجود می‌آورد.

به گزارش مجله «Focus.de»، جمعی از متخصصان دانشگاه باث نتایج آزمایش خون ۲۹ داوطلب را برای بررسی سطح انسولین و مصرف قهوه با معده خالی را بر روی آنها مورد آزمایش قرار دادند.

تأثیر قهوه اول صبح

بر اساس گزارش حاصله، این محققان به این نتیجه رسیدند نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح سبب اختلال در متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن خواهد شد.

در این آزمایش، به شرکت کنندگان پس از بیدار شدن از خواب، قهوه با شکر داده شد؛ به طوری که کالری در آن با یک صبحانه معمولی برابر بود. در مرحله دیگر آزمایش، این داوطلبان در هر ساعت، چند دقیقه از خواب بیدار می‌شدند تا قهوه تلخ و سپس یک نوشیدنی شیرین بخورند.

محققان در پایان به این نتیجه رسیدند که کمبود خواب و مصرف قهوه، اثری منفی بر سطح قند خون دارد و آن را به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته دانشمندان، این مسأله بخاطر ناتوانی بدن در جذب سریع گلوکز به محض بیدار شدن از خواب است.

محققان توصیه می‌کنند که قهوه را با معده خالی ننوشید، بلکه آن را در کنار صبحانه و یا بعد از آن میل کنید؛ چرا که این مسئله خطرها را برای سلامت بدن کاهش می‌دهد.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی