شماهایی که با قهوه یک روز خوب رو شروع میکنید، یا شماها که از بوی قهوه سرمست میشین، یا حتی شمایی که یک فنجون... روز جهانی قهوه مبارک

روز جهانی قهوه International Coffee Day‎)

 

روزی است برای ترویج و برگزاری جشن قهوه که اولین تاریخ رسمی آن مصادف است با 29 سپتامبر یا ۱ اکتبر ۲۰۱۵ در میلان ایتالیاتحت نظارت و با موافقت  سازمان جهانی قهوه  از این روز ویژه همچنین برای ترویج و اشاعهٔ تجارت  منصفانه قهوه  و افزایش آگاهی عمومی در رابطه با مشکلات و معضلات پرورش‌دهندگان قهوه استفاده می‌شود.

تاریخچه نام گذاری روز قهوه

 

در جلسه 3 تا 7 مارس 2014، تصمیم سازمان بین‌المللی قهوه برای راه‌اندازی اولین روز رسمی بین‌المللی قهوه در میلان به عنوان بخشی از نمایشگاه 2015 تصویب شد.

رویدادهای مختلفی به نام روز قهوه یا روز ملی قهوه برگزار شده است که بسیاری از آن‌ها در تاریخ 29 سپتامبر یا حوالی آن برگزار شده‌اند.

منشأ دقیق روز قهوه مشخص نیست. یک رویداد برای اولین بار در سال 1983 توسط انجمن قهوه ژاپن (All Japan Coffee Association) در این کشور در قالب یک ایونت برگزار شد. در ایالات متحده «روز ملی قهوه»از اوایل سال 2005 به صورت عمومی معرفی شد.

نام «روز جهانی قهوه» اولین بار توسط موزه غذا و آشامیدنی استفاده شد، که در 3 اکتبر 2009 یک کنفرانس مطبوعاتی را برای بزرگداشت آن و اعلام اولین جشنواره قهوه نیواورلئان برگزار کرد.

این روز در چین توسط سازمان بین‌المللی قهوه تبلیغ شد، اولین بار در سال 1997 جشن گرفته شد و در اوایل آوریل 2001 جشن سالانه برگزار شد.

تایوان اولین بار روز ملی قهوه را در سال 2009 جشن گرفت.

نپال هم برای اولین بار روز ملی قهوه را در 17 نوامبر 2005 جشن گرفت.

اندونزی که اولین بار روز ملی قهوه را در 17 آگوست 2006 جشن گرفت، این روز را حالا در همان روز استقلال اندونزی جشن می‌گیرد.

 

 

برخی مشاغل کوپن‌ها و توزیعات ویژه‌ای را برای دنبالگرهایشان در این روز تدارک دیده و از طریق  خدمات شکبه های اجتماعی   به اشتراک می‌گذارند.

 برخی شرکت‌های کارت تبریک نیز اقدام به توزیع کارت‌های روز ملی قهوه می‌نمایند.

 در این روز همچنین بسیاری از فروشگاه‌های مرتبط، قهوه‌های رایگان یا همراه با تخفیف ویژه ارائه می‌نمایند.


روز قهوه، روز گفتگو است، در ستایش قهوه باید گفتگو کرد، روز قهوه را به همه دوستانی که دور یک فنجان کوچک قهوه گفتگو می کنند تبریک می گوییم شما هم خاطرتان را در مورد قهوه برایمان تعریف کنید.

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ..

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی