قهوه های تخصصی (جهانگردی با طعم قهوه) عنوان کتابی است که در دیماه ۹۷ چاپ گردید و در اختیار قهوه دوستان ، کافه ها و جامعه باریستای ایران قرار گرفت.

کتاب الفبای قهوه‌ - قهوه های تخصصی (جهانگردی با طعم قهوه)

عنوان کتابی است که در دیماه ۹۷ چاپ گردید و در اختیار قهوه دوستان ، کافه ها و جامعه باریستای ایران قرار گرفت. 


کتاب مذکور دارای پنج فصل می باشد. فصل اول کتاب به معرفی دانه قهوه از بدو تولد و در نهایت اختصاصا به قهوه های اسپشیالتی یا تخصصی می‌پردازد. بررسی و شرح ساختار دان قهوه ، زیرگونه های قهوه و معرفی آنها ، بررسی و شرح انواع فرآوری و جزئیات فرآوری های عسلی و مقدمه ای بر برشته کاری قهوه می پردازد . فصل دوم کتاب در ارتباط با بررسی و شرح میزان ، کمیت ، کیفیت و جزئیات نحوه عصاره گیری ، اصول کنترل دم آوری قهوه ، آسیاب قهوه ، بروئینگ چارت ، روش های محاسبه TDS و نسبت قهوه ، دما و شیمی آب  می باشد. در فصل سوم شرح کاملی از چرخه طعمی قهوه و نحوه استفاده صحیح از آن به همراه کاپینگ و آموزش کامل بر اساس کاپینگ چارت وجود دارد. فصل چهارم کتاب به معرفی ابزارهای دم آوری قهوه های تخصصی می پردازد و آموزش دم آوری با هر یک از این ابزار به صورت تصویری به همراه ارائه چندین دستورالعمل جهت هر کدام از ابزار ( کمکس ، وی سکستی ، آئروپرس، کالیتا ، سایفون و قهوه سرد دم ) ارائه شده است.


و در نهایت فصل آخر کتاب که عنوان جهانگردی با طعم قهوه برگفته از این فصل می باشد ، شامل معرفی حدود یکصدوهفتاد لاین قهوه از حدود یکصدو بیست برشته کار(رستر) در گوشه کنار دنیا می باشد که برگرفته از تجربیات نویسنده است. تصاویر دانه ها و پاکت های قهوه به همراه جزئیات این قهوه ها ، آلبومی شگفت انگیز از دنیای قهوه های تخصصی را ، در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.در انتهای کتاب ، فرهنگ لغات قهوه های تخصصی به همراه معرفی قهرمانان مسابقات داخلی قهوه ، نگاشته شده است.

این کتاب بعد از استقبال و حمایت علاقه مندان قهوه از کتاب الفبای قهوه نوشته ومعرفی شد.

علاقه مندان میتوانند در اینستاگرام از #کتاب_الفبای_قهوه و همچنین صفحه رسمی الفبای قهوه اطلاعات بیشتر کسب کنند.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی