افرادی که خواستار خرید و مصرف قهوه هستند باید به مغازه‌های مطمئن مراجعه کنند، چرا که اگر قهوه درست تولید نشود باعث افزایش ضربان قلب افراد می‌شود.

بررسی مسمومیت مصرف قهوه در سطح شهر شیراز

به گزارش کافه یاب به  نقل از ایرنا در خصوص خبر مسمومیت  چند ی از هم وطننان،در مصرف قهوه ،اخبار را باهم مرور می نماییم .

 

بدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه با یاد آوری مسمومیت شماری از شهروندان با مصرف قهوه گفت: توزیع قهوه ترکیبی طی روزهای گذشته در شیراز باعث مسمومیت تعدادی از افراد شده است.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که بعضی از کافی شاپ‌ها و قهوه فروشی‌ها، قهوه‌هایی در اختیار مردم قرار داده بودند که باعث مسمومیت تعدادی از افراد شد .

هرچند در مرحله نخست چنین بر می آمد  که مواد توهم زا و قرص متادون در این قهوه وجود داشته، اما با آزمایش‌ها مشخص شد که  چنین چیزی نبوده و وجود متادون در قهوه صحت ندارد.

 همتی با بیان اینکه بالا بودن میزان کافئین در این نوع قهوه باعث مسمومیت تعدادی افراد شده است، ادامه داد:   با شناسایی این نوع قهوه توانستیم تعدادی از آن‌ها را در سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم.

این مقام مسوول  با اشاره به اینکه در صورتی که مردم این نوع قهوه‌ها را مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، تصریح کرد: گروههای کارشناسان علوم پزشکی به محض اطلاع، اقدام به جمع آوری آن‌ها از سطح شهر شیراز خواهند کرد.

 

کافئین موجود در قهوه وارداتی بسیار بالاست 

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاپ شیراز نیز با بیان اینکه میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالا است، اظهار کرد: بدن انسان نسبت به میزان این کافئین واکنش نشان می‌دهد و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد.

جلیل معینی اضافه کرد: بعید است قهوه‌های مصرف شده که منجر به مسمومیت افراد شده، تاریخ گذشته باشند، اما در حال بررسی احتمالات دیگر هم هستیم تا متوجه شویم که آیا تاریخ قهوه گذشته بوده یا کافئین آن بالا بوده است.

او با اشاره به اینکه بعضی از مواقع مشتریان از مغازه داران و قهوه فروشان در خواست می‌کنند که میزان زیادی از قهوه به کار ببرند، افزود: بی شک بعضی از افراد هم خواستار افزودنی‌هایی به قهوه‌ها هستند که این افزودنی به دلیل ناسازگاری با ساختارهای بدن افراد؛ باعث ایجاد مشکلاتی در بدن آن‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاپ شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف قهوه در شیراز فراگیر شده، گفت: بی شک افرادی که خواستار خرید و مصرف قهوه هستند باید به مغازه‌های مطمئن مراجعه کنند، چرا که اگر قهوه درست تولید نشود باعث افزایش ضربان قلب افراد می‌شود.

 

 

منبع

 

 

 

نیز بدانیم 

در چه زمانی هرگز به قهوه لب نزنیم

در چه زمانی هرگز به قهوه لب نزنیم

 

کلدبرو چیست (Cold Brew)

کلدبرو چیست (Cold Brew)

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی